۵ روش آسان برای حل مشکل کند شدن ویندوز ۱۰ پس از به‌روزرسانی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



همه چیز از همه جا






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 48
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 22
:: باردید دیروز : 15
:: بازدید هفته : 37
:: بازدید ماه : 69
:: بازدید سال : 458
:: بازدید کلی : 2166

RSS

Powered By
loxblog.Com

همه چیز از همه جا

۵ روش آسان برای حل مشکل کند شدن ویندوز ۱۰ پس از به‌روزرسانی
یک شنبه 16 بهمن 1401 ساعت 19:14 | بازدید : 222 | نوشته ‌شده به دست هدیه هراتی | ( نظرات )

اهمیت به روز رسانی دستگاه ها و سیستم عامل ها امروزه بر هیچکس پوشیده نیست. در گذشته بسیاری از کاربران به دلایل مختلف و غیرعلمی از به روز رسانی دستگاه های خود به خصوص دستگاه های ویندوزی خودداری می کردند تا مبادا پس از نصب آپدیت، سیستم آنها دچار مشکلات زیادی شود. به عبارت دیگر، آنها به روز رسانی را غیر ضروری می دانستند که فقط مقدار زیادی از حافظه سیستم آنها را اشغال می کند و عملاً بی فایده است. اما خوشبختانه این روزها این تصور غلط تغییر کرده و کاربران همواره در تلاش هستند تا سیستم های خود را به روز نگه دارند. در ادامه با وبلاگ همه چیز همراه باشید.

اما گاهی دیده شده است که کاربران با کندی به روز رسانی سیستم عامل ویندوز 10 خود مواجه می شوند. اگر شما هم جزو آن دسته از کاربرانی هستید که ویندوز 10 شما پس از آپدیت کند می شود یا از ترس کاهش سرعت آن را آپدیت نمی کنید، باید بگوییم که این مقاله برای شما مناسب است. زیرا در این مقاله قصد داریم روش هایی را به شما معرفی کنیم که با آن ها می توانید به راحتی کندی ویندوز 10 را از بین ببرید، پس مطالعه این مقاله را از دست ندهید. قبل از بررسی این راه ها بد نیست نگاهی به دلایل احتمالی کندی سیستم پس از به روز رسانی در ویندوز 10 بیندازیم.

دلایل احتمالی کند شدن ویندوز 10 پس از به روز رسانی

همانطور که در ابتدای مقاله توضیح دادیم، به طور کلی فرآیند به روز رسانی یک فرآیند مفید در نظر گرفته می شود. در واقع به روز رسانی اولین خط دفاعی سیستم عامل در برابر نرم افزارهای مخرب و ویروس ها است. مایکروسافت به روز رسانی های زیادی را همراه با بهبود عملکرد سیستم عامل خود و افزودن ویژگی های جدید به آن ارائه می کند. اما اگر به روز رسانی های سیستم با هدف بهبود عملکرد سیستم در اختیار کاربران قرار می گیرد، پس چرا برخی از کاربران پس از نصب با مشکل کند شدن سیستم خود مواجه می شوند؟

 

طبق آخرین تحقیقات، سه عامل در کندی ویندوز پس از نصب آپدیت نقش دارند:

 

به روز رسانی اشکال
فایل های سیستم خراب شده
برنامه های در حال اجرا در پس زمینه
اینها فقط سه دلیل هستند که باعث می شود سیستم عامل شما پس از نصب به روز رسانی کند شود. اما به هر حال با معرفی روش های رفع این مشکل که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم، می توانید با خیال راحت ویندوز 10 خود را آپدیت کنید و از امکانات خوب آن بهره مند شوید.

 

نحوه رفع کندی ویندوز 10 پس از نصب آپدیت

1. به نسخه قبلی ویندوز 10 برگردید

اگر نصب به روز رسانی های جدید سرعت ویندوز 10 شما را کاهش داده است، می توانید از ویژگی خود ویندوز استفاده کرده و به روز رسانی را که نصب کرده اید حذف کنید. برای بازگشت به نسخه قبلی ویندوز و حذف به‌روزرسانی‌ها، باید از Settings > Update & Security > Windows Update > View update history استفاده کنید.

سپس بر روی گزینه "Uninstall Updates" کلیک کنید. در این بخش لیستی از تمامی آپدیت های نصب شده را مشاهده خواهید کرد. پس از آن، می توانید به روز رسانی هایی که فکر می کنید باعث کند شدن سیستم می شوند را حذف کنید. با این کار آپدیت هایی که باعث کند شدن سیستم شده اند را پاک کرده و عملکرد ویندوز 10 را به روزهای قبل برمی گرداند.

2. فایل های خراب یا آسیب دیده را تعمیر کنید

گاهی اوقات به دلایل مختلف مانند مشکلات شبکه در حین دانلود یا موارد دیگر، آپدیت سیستم به درستی تمام نمی شود و همین عامل می تواند فایل های موجود در این آپدیت را از بین ببرد و آسیب برساند. بدیهی است که نصب چنین آپدیتی علاوه بر کندی، ویندوز شما را با مشکلات احتمالی بیشتری مواجه می کند. اما می‌توانید این فایل‌های به‌روزرسانی خراب را با ابزار رایگان «System File Checker» مایکروسافت تعمیر کنید و سپس آن را نصب کنید. در واقع این ابزار فایل های سیستم ویندوز را اسکن کرده و سپس آنها را تعمیر می کند.

پس از اتمام اسکن، سیستم خود را مجددا راه اندازی کنید. اگر با خرابی فایل مواجه شده اید، این روش این مشکل را برطرف می کند، اما اگر دستور SFC نتوانست فایل های شما را بازیابی کند، موارد زیر را امتحان کنید:

دستور DISM را اجرا کنید

اگر دستور SFC نتوانست فایل های به روز رسانی را به درستی تعمیر کند، بهتر است از دستور DISM استفاده کنید. DISM یکی دیگر از ابزارهای تشخیصی ویندوز است که توسط مایکروسافت طراحی شده است. این دستور قدرتمندتر از SFC است و فایل های ایمیج سیستم را تعمیر می کند.

برای اجرای این دستور، Command Prompt را با دسترسی ادمین باز کنید. در پنجره ای که ظاهر می شود، دستور DISM /Online /Cleanup-Image /CheckHealth را وارد کنید تا وجود تصویر آسیب دیده را بررسی کنید.

3. برنامه های در حال اجرا در پس زمینه را غیرفعال کنید

یکی دیگر از راه های محبوب برای رفع کند شدن کامپیوتر پس از نصب به روز رسانی، غیرفعال کردن برنامه های پس زمینه است.

همانطور که می دانید سیستم عامل مایکروسافت به برنامه های پیش فرض بی شماری مجهز است و حتی زمانی که از آنها استفاده نمی کنید در پس زمینه اجرا می شوند. با این حال، برای عملکرد صحیح سیستم خود به برخی از آنها نیاز ندارید.

بهترین راه برای تمیز کردن ویندوز 10 (راهنمای گام به گام)
علاوه بر این، این برنامه ها بدون اطلاع شما مقدار زیادی رم و سی پی یو را اشغال می کنند. در صورت فعال نبودن این برنامه ها حجم استفاده شده آن ها آزاد می شود و با مشکل کندی سیستم کمتری مواجه خواهید شد. برای غیرفعال کردن این برنامه ها کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

به تنظیمات ویندوز مراجعه کنید.
سپس این بخش را از طریق Privacy > Background Apps پیدا کنید.
در این قسمت می توانید تمامی برنامه هایی که در پس زمینه در حال اجرا هستند را مشاهده کنید. با کمی تحقیق می توانید برنامه های غیر ضروری را غیرفعال کنید تا در پس زمینه اجرا نشوند و مقدار CPU و RAM مورد استفاده آنها آزاد شود.
سپس کامپیوتر خود را ریستارت کنید و از تاثیر این عمل بر روی سرعت ویندوز 10 خود بهره ببرید.

4. حالت تشخیصی Clean Boot را اجرا کنید

“Clean Boot” در واقع فرآیند راه اندازی یک سیستم کامپیوتری است که در آن تنها مهمترین فایل ها و خدمات مورد نیاز سیستم عامل ویندوز در اختیار شما قرار می گیرد. به عبارت دیگر، این حالت به زمان بوت شدن هنگام ورود به مرحله عیب یابی در ویندوز برای تشخیص و رفع مشکل شما اشاره دارد. در حالت تشخیصی Clean Boot، شما در واقع ویندوز را با کمترین نیازهای ممکن اجرا می کنید، درست مانند زمانی که برای اولین بار ویندوز خود را نصب کردید. به این ترتیب می توانید برنامه های جدیدی را که باعث کند شدن سیستم می شوند شناسایی کنید. برای اجرای Clean boot مراحل زیر را دنبال کنید:

1. در نوار جستجوی ویندوز 10 عبارت "msconfig" را تایپ کرده و روی برنامه "System Configuration" کلیک کنید.

 2. در تب Services گزینه Hide all Microsoft Services را انتخاب کرده و سپس گزینه Disable All را کلیک کنید.

5 موردی که برای افزایش سرعت ویندوز 10 نباید نادیده بگیرید


3. در زیر تب Startup، روی Open Task Manager کلیک کنید.

 4. در تب Startup، همه برنامه ها را انتخاب و غیر فعال کنید. همچنین می‌توانید روی فرآیندهای پس‌زمینه کلیک کنید و از منوی ظاهر شده «غیرفعال کردن» را انتخاب کنید.

چرا خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت برای رقابت با پلی استیشن نیست

5. Task Manager را ببندید.

6. در تب Startup در System Configuration، روی OK کلیک کنید. پس از انجام تمام مراحل بالا، سیستم شما راه اندازی مجدد می شود و اکنون می توانید از Clean boot استفاده کنید.

Windows 11 File Explorer بالاخره دسترسی به تب ها را فراهم می کند

5. Windows System Restore را اجرا کنید

System Restore یک ابزار بازیابی در ویندوز است که به شما امکان می دهد با تغییر وضعیت سیستم عامل ویندوز، اطلاعات و داده های خاصی را بازیابی کنید. با استفاده از این ابزار می توانید فایل ها و تنظیمات مهم ویندوز مانند درایورها، کلیدهای رجیستری، فایل های سیستم، برنامه های نصب شده و ... را به نسخه و تنظیمات قبلی خود بازگردانید. در واقع استفاده از این ابزار ویندوز شما را به حالتی می رساند که مشکلی در عملکرد آن وجود نداشت.

مایکروسافت از نوار وظیفه جدید ویندوز 11 برای تبلت ها رونمایی کرد
ویندوز 10، مانند اکثر سیستم عامل های ویندوز، به طور خودکار هنگام بوت شدن، یک نقطه بازیابی سیستم ایجاد می کند. علاوه بر این، کاربران می توانند هر زمان که بخواهند به صورت دستی یک نقطه بازیابی برای ویندوز خود ایجاد کنند. نحوه عملکرد نقاط بازیابی به این صورت است که وقتی سیستم به خوبی کار می کند، یک نسخه پشتیبان از تنظیمات رایانه شما تهیه می کنند تا اگر چیزی باعث مشکل شد، بتوانید با خیال راحت وضعیت را به بهترین حالت ممکن برگردانید.

منبع: softwarehow




:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: